20 Aug

symposium-art-nature

Daniel H. Dugas et moi sommes très heureux de faire partie du prochain Symposium d’art/nature qui se tiendra du 22 septembre au 2 octobre 2016 à Moncton, au Parc Écologique du Millénaire. Notre projet Visible / Invisible est un dialogue entre la matérialité du monde et la matérialité de l’espace.

Le Symposium d’art/nature : Moncton est une initiative du Département d’arts visuels et du Département de sociologie de l’Université de Moncton, de la Galerie d’art Louise et Reuben-Cohen et de l’Association acadienne des artistes professionnel.le.s du Nouveau-Brunswick.

Symposium d’art/nature – WEB
Symposium d’art/nature – Twitter
Symposium d’art/nature – Instagram
Symposium d’art/nature – Facebook

22 Jul

LeavingSaoPaulo-img-blog

Daniel H. Dugas and I just finished Leaving São Paulo, a six-part video project. We also made a fotonovela with the photo stills as well as a playlist with the music. We have set up a website where you can see one of the videos (on Vimeo), hear all of the music (on Soundcloud) and read/look at the fotonovela (on ISSUU). Leaving São Paulo has been designed for both single-channel presentation and a six-channel installation.

 

https://leavingsaopauloblog.wordpress.com

14 Jul

Poetry Ghost Squid #12, 2004 digital print
105 x 76.8 x 3.2 cm (framed)
Collection of the Alberta Foundation for the Arts

Thank you to Katherine Ylitalo, the Curator, the Glenbow Museum, the Calgary Foundation, and the Alberta Foundation for the Arts.

Excerpt from Katherine Ylitalo: Valerie LeBlanc made a significant contribution to the media arts in Calgary while she taught in Media Arts and Digital Technology at the Alberta College of Art + Design. This photograph is a remnant of a two-year project, Time Travel in This Moment, which entailed a live Internet broadcast, a website, a costume sewn from prompt sheets and the Ghost Squid, who features in a short mystery.

 

Made in Calgary: An Exploration of Art from the 1960s to the 2000s
$49.95 – Available in the Glenbow Shop

27 Jun

We are very happy to have contributed to the issue. The layout is beautiful!
The article is “reproduced with permission, billie spring 2016 issue”.

Flow: Big Waters


Beaverbrook Art Gallery launches second issue of BILLIE: Undercurrents in Atlantic Canadian Visual Culture

Fredericton, NB, June 1, 2016 — The Beaverbrook Art Gallery is pleased to announce the second issue of BILLIE: Undercurrents in Atlantic Canadian Visual Culture. This issue will be available at the Gallery shop, and at outlets around the region and across Canada through Magazines Canada.

In its second issue, BILLIE explores Inside/outside as its theme. A cross-section of writers cover a wide range of artists’ work in relation to Atlantic Canada’s place in the rest of the world, and the world’s place in the development of the visual arts of the region. It is a meditation on comparisons, influences, exchanges and relationships between the local and the global in Atlantic visual arts.

About BILLIE:

BILLIE: Undercurrents in Atlantic Canadian Visual Culture was launched in Fall 2015, in conjunction with the re-launch of the Marion McCain Exhibition of Contemporary Atlantic Art. Taking its name from the late Marion McCain, whose lifelong nickname was “Billie,” the journal explores what is below the surface of contemporary art in Atlantic Canada and the diverse and complex narratives flowing from the region’s particular histories, peoples and landscape.

Subscription and purchase information:

For more information on how to purchase a copy or subscription, please contact the Beaverbrook Art Gallery by phone at (506) 458-0974 or by emailing billie@beaverbrookartgallery.org.

 


 

La Galerie d’art Beaverbrook lance le deuxième numéro de sa revue « BILLIE : Undercurrents in Atlant

Fredericton, N. B., le 1er juin 2016 – La Galerie d’art Beaverbrook est fière d’annoncer le lancement du deuxième numéro de sa revue « BILLIE : Undercurrents in Atlantic Canadian Visual Culture ». Ce numéro sera en magasin à la boutique de la Galerie et chez divers marchands de la région et à travers le Canada par l’entremise de Magazines Canada.

Dans ce deuxième numéro, BILLIE explore le double thème de l’intérieur et de l’extérieur. Divers auteurs abordent les œuvres d’un grand éventail d’artistes et, de ce fait, situent la région atlantique canadienne sur la scène mondiale tout en discutant de la place du reste du monde dans les arts visuels de la région. Il s’agit d’une réflexion sur les comparaisons, les influences, les échanges et les liens entre ce qui est local et ce qui est mondial dans les arts visuels de l’Atlantique.

À propos de BILLIE :

« BILLIE: Undercurrents in Atlantic Canadian Visual Culture » a été lancée en automne 2015, en parallèle au renouvellement de l’Exposition Marion McCain d’art contemporain de la région atlantique. La revue BILLIE, ainsi nommé d’après le surnom de la regrettée Marion McCain, explore ce qui gît sous la surface de l’art contemporain de la région atlantique ainsi que les récits divers et complexes qui émergent des histoires, des peuples et des paysages particuliers de cette région.

Souscriptions et achat:

Pour plus d’informations sur comment acheter un exemplaire ou une souscription, veuillez svp. contacter la Galerie d’art Beaverbrook, par téléphone au (506) 458-0974, ou par courriel à billie@beaverbrookartgallery.org.

15 Jun

Dichotomy in Black and White is the pictorial collision of individually born projects juxtapostioned into new scenarios. Valerie LeBlanc and I have set up Dichotomy to breathe new life into previously created works. On a monthly basis, images once captured, filed and sometimes forgotten, will be brought back from our archives to face each other, to share in the light.

The project can be seen on JUiCYHEADS

*Taking a break July 13, 2016
Dichotomy is taking a pause. Thank you for following the series.

 

* Septembre 9, 2018
Dichotomy in Black and White has migrated to the following address: https://dichotomyinblackandwhite.wordpress.com/

About Valerie LeBlanc


Originally from Halifax, Nova Scotia, pluri-­disciplinary artist and writer Valerie LeBlanc has worked in Canada, the United States, Europe, and Australia. Her creations travel between poetry, performance, visual and written theory. Valerie LeBlanc has been creating video poetry since the mid 1980’s, and is the creator of the MediaPackBoard (MPB), portable screening / performance device.

L’artiste pluridisciplinaire Valerie LeBlanc est vidéaste, poète, performeuse et essayiste. Son travail oscille entre le remarquable et le quotidien. Elle a exposé ses œuvres en Europe, en Australie et au Brésil. Elle crée des vidéopoèmes depuis le milieu des années 1980 et a inventé le MediaPackBoard (MPB), un appareil de projection mobile pour la performance.

Everglades
À partir de leur exploration du parc national des Everglades, Daniel H. Dugas et Valerie LeBlanc cartographient dans cet essai poétique les effets de la présence humaine sur le milieu naturel, les traces qu’elle y dépose. Everglades est une ode à la beauté, à la fragilité et à la résilience d’une nature aux prises avec une espèce envahissante, la nôtre.

Everglades
Through their exploration of the Everglades National Park, Daniel H. Dugas and Valerie LeBlanc document, in this poetic collection, the effects of human presence in the natural world and the traces left behind. Everglades is an ode to the beauty, the fragility and the resilience of nature faced with the invasiveness of a particular species, ours.

Date : Mars 2018
Genre : Poésie
Collection : Poésie
ISBN : 9782897441029
Français/English

Prise de parole


http://www.prisedeparole.ca/auteurs/?id=1264

Archives